Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Łosicach , ul. Wiejska
3, 08-200 Łosice, woj. mazowieckie, tel. 083 359 02 32, faks 083 3590288.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Powiatowa samorządowa jednostka
organizacyjna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA DROGI
POWIATOWEJ NR 2043W OD DROGI NR 19 - PLATERÓW-MĘŻENIN OD KM 0+144 DO KM
2+900.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 2043W OD DROGI NR 19 - PLATERÓW-MĘŻENIN OD KM
0+144 DO KM 2+900 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: a)
dokumentacja projektowa składająca się z projektów budowlanych i wykonawczych;
b) przedmiar robót; c) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót
budowlanych w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania
robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów,
wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania
poszczególnych robót..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
30.11.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat
wadium: Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 54 000,00 zł.,
(słownie: pięćdziesiąt cztery tysiące złotych) Wadium należy złożyć do dnia 02
września 2009 do godz. 9.45.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tych warunków: O zamówienie publiczne mogą ubiegać się
wykonawcy, którzy spełniają niżej podane warunki: a) nie podlegają wykluczeniu
z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych, b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania
zamówienia tj. udokumentują wykonanie, w ciągu ostatnich pięciu lat przed
dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jednej roboty budowlanej
dotyczącej wykonania budowy lub przebudowy dróg o wartości nie mniejszej niż
4,0 mln zł. z podaniem jej wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz
potwierdzenie, że robota ta została wykonana należycie. c) dysponują osobami
posiadającymi uprawnienia budowlane niezbędne do wykonania przedmiotu
zamówienia, tj. pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności drogowej,
bądź też posiadają pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia
takich osób w celu realizacji przedmiotu zamówienia. d) dysponują potencjałem
technicznym do wykonania przedmiotu zamówienia, bądź też posiadają pisemne
zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego w celu
realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub
będzie dysponował wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min. 100Mgh -
zlokalizowaną w odległości do 70 km od miejsca robót. Za równoważne uważa się
dysponowanie dwoma wytwórniami mas bitumicznych o wydajności min. 50Mgh -
zlokalizowanymi w odległości do 70 km od miejsca robót e) posiadają
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności na kwotę min. 1 000 000,00 zł. Ocena spełnienia tych warunków
dokonana zostanie na podstawie kryterium spełnia nie spełnia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Wykaz oświadczeń lub dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 1. Na potwierdzenie
spełniania warunku, o którym mowa w punkcie 5a oferta musi zawierać
następujące dokumenty: a) oświadczenie wykonawcy określające, że spełnia
wymagania wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, w
tym nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień
publicznych; (Załączniki Nr 5.1 , 5.2 do SIWZ) b) aktualny odpis z właściwego
rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; c) aktualne
zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia,
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert; d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 punkty: 4, 5, 6, 7, 8 Prawa zamówień
publicznych - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert; e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 punkt 9 Prawa zamówień publicznych -
wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
Nie dotyczy osób fizycznych oraz spółek cywilnych składających się z osób
fizycznych; 2. Na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w punkcie 5b
oferta musi zawierać następujące dokumenty: a) Wykaz robót wykonanych
(Załącznik Nr 6 do SIWZ)., tj. zakończonych, w okresie ostatnich pięciu lat
przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy w tym okresie co najmniej jednego zamówienia spełniającego
warunki określone w punkcie 5b niniejszej SIWZ, zawierający następujące dane:
nazwę, adres zamawiającego, nazwę i adres budowy, opis wykonanych robót wraz z
ich zakresem, termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji robót, wartość
zrealizowanych robót b) Dokumenty potwierdzające, że ww. roboty zostały
wykonane należycie, np. referencje. 3. Na potwierdzenie spełniania warunku, o
którym mowa w punkcie 5c oferta musi zawierać: Wypełniony Formularz POTENCJAŁ
KADROWY (Załącznik Nr 7 do SIWZ), w którym Wykonawca oświadcza, że dysponuje
osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy przy wykonaniu przedmiotu
zamówienia, oraz podaje imię nazwisko tej osoby jej kwalifikacje zawodowe
(wykształcenie), numer oraz zakres posiadanych uprawnień budowlanych.
Dodatkowo Wykonawca jest zobowiązany dołączyć następujące dokumenty: a) kopię
uprawnień budowlanych ww. osoby ( przez uprawnienia budowlane rozumie się
uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
o których mowa w ustawie Prawo budowlane), b) zaświadczenie z właściwej Izby
Samorządu Zawodowego potwierdzające przynależność w/w osoby do danej Izby oraz
posiadanie wymaganego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, aktualnego
na dzień składania ofert. Zamawiający dopuszcza, jako dokument równoważny,
złożenie nieaktualnego zaświadczenia z ww. izby wraz z dowodem wpłaty
należnych składek, z którego wynika, że są one opłacone na dzień składania
ofert, c) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osoby
posiadającej uprawnienia budowlane niezbędne do wykonania przedmiotu
zamówienia, jeżeli w Formularzu POTENCJAŁ KADROWY Wykonawca wskazał osobę
którą będzie dysponował. 4. Na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa
w punkcie 5d oferta musi zawierać: Wypełniony Formularz POTENCJAŁ TECHNICZNY
(Załącznik Nr 8 do SIWZ), w którym Wykonawca oświadcza, że dysponuje wymaganym
sprzętem do realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku gdy w Formularzu
POTENCJAŁ TECHNICZNY Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie
dysponował, dodatkowo należy złożyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do
udostępnienia wskazanych przez Wykonawcę narzędzi i urządzeń wymaganego do
wykonania przedmiotu zamówienia 5. Na potwierdzenie spełniania warunku, o
którym mowa w punkcie 5e oferta musi zawierać: a) polisę lub inny dokument
ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na
kwotę min. 1 000 000,00 zł. Wszystkie ww dokumenty winny być przedstawione w
formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez
osobę (-y) uprawnioną (-e) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
Jeżeli upoważnienie do złożenia oferty nie wynika z aktualnego odpisu z
właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo.
Pełnomocnictwo takie musi być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez: - notariusza lub - przez osobę
udzielającą pełnomocnictwa lub - przez osobę upoważnioną do podpisania oferty.
Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na
język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. W przypadku składania oferty
wspólnej przez kilku przedsiębiorców, każdy ze wspólników musi złożyć
dokumenty, o którym mowa w punkcie 1 podpunkty:b, c, d i e oraz oświadczenie,
o spełnianiu warunku podanego w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy. Pozostałe
dokumenty będą traktowane jako wspólne. Wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć
stosowne pełnomocnictwo podpisane przez osoby upoważnione do składania
oświadczeń woli każdego ze wspólników. Pełnomocnictwo takie powinno być
przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej notarialnie za
zgodność z oryginałem. Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za
niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366
Kodeksu cywilnego. UWAGA: a) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o
którym mowa w punkcie 1 podpunkty:b, c, d i e składa dokument lub dokumenty,
wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości; - nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na
ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; - nie orzeczono
wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. b) Jeżeli w kraju pochodzenia
osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt a zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania. Terminy wystawienia dokumentów wyszczególnionych w
UWADZE są takie same jak odpowiadających im dokumentów, czyli dokumentów o
którym mowa w punkcie 1 podpunkty:b, c, d i e 6. Pozostałe dokumenty jakie
musi zawierać oferta: a) wypełniony formularz Oferta, stanowiący załącznik nr
2 do niniejszej SIWZ; b) wypełniony koszty ofertowy, stanowiący załącznik Nr 3
do niniejszej SIWZ c) dowód wpłaty wadium. Dokumenty, o których mowa w punkcie
6 ppkt. a, b muszą być podpisane przez osoby upoważnione do składania
oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. Jeżeli upoważnienie to nie wynika z
aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenie o wpisie
do ewidencji działalności gospodarczej należy dołączyć stosowne
pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo takie musi być przedstawione w formie oryginału
lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez: - notariusza lub
- przez osobę udzielającą pełnomocnictwa lub - przez osobę upoważnioną do
podpisania oferty..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.zdp.losice.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można
uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Łosicach ul. Wiejska 3,
08-200 Łosice, pokój nr 4.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert: 02.09.2009 godzina 09:45, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w
Łosicach ul. Wiejska 3, 08-200 Łosice, pokój nr 7.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).