Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Łosicach , ul. Wiejska
3, 08-200 Łosice, woj. mazowieckie, tel. 083 359 02 32, faks 083 3590288.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Powiatowa samorządowa jednostka
organizacyjna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE
PRZEBUDOWY DRÓG POWIATOWYCH Z PODZIAŁEM NA ZADANIA: ZADANIE Nr I - Przebudowa
drogi powiatowej Nr 2038W Nieznanki - Dziadkowskie na odcinku od km 0+608 do km
1+108, dł. 0,500 km, ZADANIE Nr II - Przebudowa drogi powiatowej Nr 2048W
Niemojki - Patków - Zaborze długości 1,255 km w trzech odcinkach, ZADANIE NR III
-Przebudowa drogi powiatowej Nr 2003W Patków- Dzięcioły na odcinku od km 0+000
do km 0+438.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
WYKONANIE PRZEBUDOWY DRÓG POWIATOWYCH Z PODZIAŁEM NA ZADANIA: ZADANIE Nr I -
Przebudowa drogi powiatowej Nr 2038W Nieznanki - Dziadkowskie na odcinku od km
0+608 do km 1+108, dł. 0,500 km, ZADANIE Nr II - Przebudowa drogi powiatowej Nr
2048W Niemojki - Patków - Zaborze długości 1,255 km w trzech odcinkach, ZADANIE
NR III -Przebudowa drogi powiatowej Nr 2003W Patków- Dzięcioły na odcinku od km
0+000 do km 0+438 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera (dla każdego
zadania odrębnie): a) ) przedmiar robót; b) obliczenie wyrównania profilu
poprzecznego: dla ZADANIA NR II i ZADANIA NR III; c) specyfikacje techniczna
wykonania i odbioru robót budowlanych w części zawierającej zbiory wymagań w
zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie
właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny
prawidłowości wykonania poszczególnych robót..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba
części: 3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
14.08.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat
wadium: Zamawiający wymaga złożenia wadium. Oferent przystępując do
przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości odpowiednio dla każdego
ZADANIA: Dla ZADANIA Nr I - 1.600 zł (słownie: jeden tysiąc sześćset złotych),
Dla ZADANIA Nr II - 7.000 zł (słownie: siedem tysięcy złotych), Dla ZADANIA NR
III - 2.300 zł (słownie: dwa tysiące trzysta złotych).
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tych warunków: O zamówienie publiczne mogą ubiegać się
wykonawcy, którzy spełniają niżej podane warunki: a) nie podlegają wykluczeniu
z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych, b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania
zamówienia tj. zrealizowali w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia
niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień odpowiadających swoim rodzajem
przedmiotowi zamówienia oraz o wartości nie mniejszej niż wartość składanej
oferty każde, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz
potwierdzenie dokumentami, że roboty te zostały wykonane należycie, c)
dysponują osobami posiadającymi uprawnienia budowlane niezbędne do wykonania
przedmiotu zamówienia, tj. pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności
drogowej, bądź też posiadają pisemne zobowiązanie innych podmiotów do
udostępnienia takich osób w celu realizacji przedmiotu zamówienia. d)
dysponują potencjałem technicznym do wykonania przedmiotu zamówienia, bądź też
posiadają pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału
technicznego w celu realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca musi wykazać,
że dysponuje lub będzie dysponował podanym niżej sprzętem w ilości nie
mniejszej niż: Do wykonania ZADANIA Nr I: specjalistyczna mieszarka jedno lub
wielowirnikowa do wymieszania gruntu ze spoiwem (zestaw do stabilizacji) -
szt. 1, Do wykonania ZADANIA Nr II: wytwórnia mas bitumicznych o wydajności
min. 50Mg/h - zlokalizowaną w odległości do 70 km od miejsca robót - szt. 1,
Do wykonania ZADANIA NR III: wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min.
50Mg/h - zlokalizowaną w odległości do 70 km od miejsca robót - szt. 1. e)
posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności na kwotę min. 500 000 zł. f) Wniosą wymagane wadium. W/w warunki
zostaną uznane za spełnione, jeżeli wykonawca złoży w ofercie dokumenty
wymienione w punkcie 6 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń lub
dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli
oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w
postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich
uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta
wykonawcy podlega odrzucenia lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Wykaz oświadczeń lub dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 1. Na potwierdzenie
spełniania warunku, o którym mowa w punkcie 5a oferta musi zawierać
następujące dokumenty: a) oświadczenie wykonawcy określające, że spełnia
wymagania wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, w
tym nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień
publicznych; (Załączniki Nr 5.1, 5.2 do SIWZ) b) aktualny odpis z właściwego
rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; c) aktualne
zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia,
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert; d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 punkty: 4, 5, 6, 7, 8 Prawa zamówień
publicznych - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert; e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 punkt 9 Prawa zamówień publicznych -
wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
Nie dotyczy osób fizycznych oraz spółek cywilnych składających się z osób
fizycznych; 2. Na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w punkcie 5b
oferta musi zawierać następujące dokumenty: a) Wykaz robót wykonanych
(Załącznik Nr 6 do SIWZ)., tj. zakończonych, w okresie ostatnich pięciu lat
przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień odpowiadających swoim
rodzajem przedmiotowi zamówienia oraz o wartości nie mniejszej niż wartość
składanej oferty każde, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania
oraz potwierdzenie dokumentami, że roboty te zostały wykonane należycie,
zawierający następujące dane: nazwę, adres zamawiającego, nazwę i adres
budowy, opis wykonanych robót wraz z ich zakresem, termin rozpoczęcia i
zakończenia realizacji robót, wartość zrealizowanych robót b) Dokumenty
potwierdzające, że w/w. roboty zostały wykonane należycie, np. referencje. 3.
Na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w punkcie 5c oferta musi
zawierać: Wypełniony Formularz POTENCJAŁ KADROWY (Załącznik Nr 7 do SIWZ), w
którym Wykonawca oświadcza, że dysponuje osobą, która będzie pełnić funkcję
kierownika budowy przy wykonaniu przedmiotu zamówienia, oraz podaje imię
nazwisko tej osoby jej kwalifikacje zawodowe (wykształcenie), numer oraz
zakres posiadanych uprawnień budowlanych. Dodatkowo Wykonawca jest zobowiązany
dołączyć następujące dokumenty: a) kopię uprawnień budowlanych ww. osoby (
przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o których mowa w ustawie
Prawo budowlane) b) zaświadczenie z właściwej Izby Samorządu Zawodowego
potwierdzające przynależność w/w osoby do danej Izby oraz posiadanie
wymaganego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, aktualnego na dzień
składania ofert. Zamawiający dopuszcza, jako dokument równoważny, złożenie
nieaktualnego zaświadczenia z ww. izby wraz z dowodem wpłaty należnych
składek, z którego wynika, że są one opłacone na dzień składania ofert. c)
pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osoby posiadającej
uprawnienia budowlane niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, jeżeli w
Formularzu POTENCJAŁ KADROWY Wykonawca wskazał osobę którą będzie dysponował.
4. Na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w punkcie 5d oferta musi
zawierać: Wypełniony Formularz POTENCJAŁ TECHNICZNY (Załącznik Nr 8 do SIWZ),
w którym Wykonawca oświadcza, że dysponuje wymaganym sprzętem do realizacji
przedmiotu zamówienia. W przypadku gdy w Formularzu POTENCJAŁ TECHNICZNY
Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował, dodatkowo
należy złożyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia
wskazanych przez Wykonawcę narzędzi i urządzeń wymaganego do wykonania
przedmiotu zamówienia 5. Na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w
punkcie 5e oferta musi zawierać: a) polisę lub inny dokument ubezpieczenia
potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę : min. 500 000 zł.
Wszystkie ww. dokumenty winny być przedstawione w formie oryginałów lub
kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę (-y) uprawnioną
(-e) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Jeżeli upoważnienie do
złożenia oferty nie wynika z aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo
aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo takie musi być
przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z
oryginałem przez: - notariusza lub - przez osobę udzielającą pełnomocnictwa
lub - przez osobę upoważnioną do podpisania oferty. Dokumenty sporządzone w
języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski,
poświadczonym przez Wykonawcę. W przypadku składania oferty wspólnej przez
kilku przedsiębiorców, każdy ze wspólników musi złożyć dokumenty, o którym
mowa w punkcie 1 podpunkty:b, c, d i e oraz oświadczenie, o spełnianiu warunku
podanego w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy. Pozostałe dokumenty będą traktowane
jako wspólne. Wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo podpisane
przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.
Pełnomocnictwo takie powinno być przedstawione w formie oryginału lub
kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. Wspólnicy
ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego. UWAGA: a) Jeżeli Wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów, o którym mowa w punkcie 1 podpunkty:b, c, d i e
składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego
likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; - nie zalega z uiszczeniem podatków,
opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; - nie
orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. b) Jeżeli w kraju
pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt a zastępuje się
je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym
organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Terminy wystawienia dokumentów
wyszczególnionych w UWADZE są takie same jak odpowiadających im dokumentów,
czyli dokumentów o którym mowa w punkcie 1 podpunkty:b, c, d i e 6. Pozostałe
dokumenty jakie musi zawierać oferta: a) wypełniony formularz Oferta,
stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ; b) wypełniony koszty ofertowy,
stanowiący załącznik Nr 3 do niniejszej SIWZ c) dowód wpłaty wadium.
Dokumenty, o których mowa w punkcie 6 ppkt. a, b muszą być podpisane przez
osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. Jeżeli
upoważnienie to nie wynika z aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo
aktualnego zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo takie musi być
przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z
oryginałem przez: - notariusza lub - przez osobę udzielającą pełnomocnictwa
lub - przez osobę upoważnioną do podpisania oferty..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.zdp.losice.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można
uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Łosicach ul. Wiejska 3,08-200
Łosice, pokój nr 4.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert: 16.06.2009 godzina 09:45, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w
Łosicach ul. Wiejska 3,08-200 Łosice, pokój nr 7.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT
CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: ZADANIE Nr I - Przebudowa drogi powiatowej
Nr 2038W Nieznanki - Dziadkowskie na odcinku od km 0+608 do km 1+108, dł. 0,500
km.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
ZADANIE Nr I - Przebudowa drogi powiatowej Nr 2038W Nieznanki - Dziadkowskie
na odcinku od km 0+608 do km 1+108, dł. 0,500 km Szczegółowy opis przedmiotu
zamówienia zawiera : a) ) przedmiar robót, b) specyfikacje techniczna
wykonania i odbioru robót budowlanych w części zawierającej zbiory wymagań w
zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie
właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny
prawidłowości wykonania poszczególnych robót..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.08.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: ZADANIE Nr II - Przebudowa drogi powiatowej
Nr 2048W Niemojki - Patków - Zaborze długości 1,255 km w trzech odcinkach.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
ZADANIE Nr II - Przebudowa drogi powiatowej Nr 2048W Niemojki - Patków -
Zaborze długości 1,255 km w trzech odcinkach Szczegółowy opis przedmiotu
zamówienia zawiera a) ) przedmiar robót; b) obliczenie wyrównania profilu
poprzecznego; c) specyfikacje techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót
budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania
dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych
robót..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.08.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: ZADANIE NR III -Przebudowa drogi powiatowej
Nr 2003W Patków- Dzięcioły na odcinku od km 0+000 do km 0+438.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
ZADANIE NR III -Przebudowa drogi powiatowej Nr 2003W Patków- Dzięcioły na
odcinku od km 0+000 do km 0+438 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
zawiera: a) ) przedmiar robót; b) obliczenie wyrównania profilu poprzecznego;
c) specyfikacje techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych w części
zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych,
obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące
sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.08.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.